Nedäli tagaperin myö Jokilatvan opiston kursuniekat tulimmo kodih Karjalan matkalpäi. Vot, oli meil ylen hyvä da vessel kävvä kaččomah päivännouzupuoldu. Yödy olimmo Tuuloksen da Tuksan hierulois. Hyvä oli olla, da saimmohäi sie paista vie karjalake.
Ajoimmo Suurehselgäh Iljan pruazniekkah, kudamas oli äijy rahvastu, duumaičen läs 200 hengie. Čoma oli ohjelmua kaččuo ylen čomases karjalases hierus päiväzen pastaes, voibi sanuo, ylen räkisti pastoi

. Tuttaviin ristikanzoin kel saimmo sie sežo vastavuo. Heidy oli muga Suomispäi kui Karjalan Tasavallaspäigi.
Anuksen linnas tiettäväine kävyimmö, Pitkyrannan linnas astelimmo, Salmih pikovähzen tunnustuimmo, Nuošjärvel huogavuimmo i koufit joimmo, Kinnermäjes terväzeh kävyimmö da Vieljärveh ajoimmo kaččomah Karjalan Kielen Kodii. Vot tulouhäi suuri, čomaine kodine

. Nygöi ku sen omil silmil sain kačuo, havaičin što suurembi on ku midä kuvispäi olen duumainnuh. Fotokuvii myö kursuniekat näppäilimmö da hyväsmieles kodii kačoimmo. Ylen ahkerat da moločat on sie ruadoniekat, duumaičimmo.
Tiettäväine myö ajoimmo Aleksanteri Syväriläisen manasterih, mi minuu aiven ylen miellyttäy, muga kui Anuksen vahnu kirikkö kus ennätimmö kodvazen jumalansluužbah ottamah ozua. Syväriläisen manasterispäi ajoimmo vie Mandrogih kus oli monenluadustu kačeltavua, vahnua srojimistu i käziruadajiin taijokkahii ruadoloi kudamii ihailimmo da ostimmo.
Kodimatkal ajoimmo vie Sortavalah kus jogahine kulutti aigua sih mi händy himoitti, i sen jäjgeh n´okat kohti päivänlaskuo.
Ylen hyväsmieles olen da mustelen tädä matkua.
Pidäy vie sanuo, Anusjoves kävyin kezoile i vaste nygöi heitin iäre talviturkin
